Sørg for at finde et godt webhotel

Når man er på jagt efter et godt webhotel er det vigtigt, at man sætter sig en lille smule ind i markedet og laver noget research først.

Først og fremmest skal du som kunde vide at markedet efterhånden burde være mættet, da der findes hundrede af firmaer, der tilbyder hurtige og billige webhoteller. Det kan betyde at man som kunde risikerer at falde i hænderne på en udbyder, der slet ikke kan leve op til de løfter som de giver.

Det er naturligvis en risiko, man løber med alt hvad man foretager sig, men lige med webhoteller, kan man lige så godt gøre sit arbejde ordentligt og finde den helt rigtige. Det vil spare en for en masse besvær og penge i det lange løb.

 

Sørg for at webhotellet er stabilt

En af de ting som man især bør bide mærke i, er om det hotel man har i kikkerten er stabilt og har en god downtime statistik. Det betyder at hvis webhotellet har mere end 1% downtime, så bør du kigge videre. Så spørger du måske: ”Hvad forskel gør det om der er 1 eller 3% downtime?”, jo svaret er ganske enkelt. Prøv selv at lave regnestykket.

Hvis der er 24 timer eller 1440 minutter på et døgn, så er 1% af det, ca. et kvarter. Det kan man leve med. Men 3% er jo så pludselig tre kvarter, hvilket betyder 5,25 timer om ugen. Eller 11 dages downtime på et helt år.

Så er forskellen pludselig til at tage og føle på. Så du må aldrig nogensinde tage et webhotel, der har en downtimer på under 99%, men heldigvis findes der mange fremragende steder, hvor der er en downtime på 99,5 eller bedre.

 

Kort responstid betyder også noget

Hvor lang tid må der går fra, at du stiller et spørgsmål til webhotellets supportafdeling, til der kommer et svar? Der er der mange forskellige meninger om, men man kan groft sige at der i hvert fald ikke må gå over 24 timer. Gør der det, er det ret tydeligt at du har med et rodet og forvirret firma at gøre.

Supportanmodninger skal besvares hurtigt og grundigt. Der er ikke noget der er værre, end hvis man får fornemmelsen af, at supportmedarbejderen bare sender dig et standardiseret svar fra en brugermanual. Det er jo ikke derfor at man kontakter dem, det er for at få et godt og præcist svar på det man har problemer med.

De bedste webhoteller, har 24 timers overvågning af serverne og døgnsupport, så man kan få svar på sine spørgsmål hele døgnet, og de svarer på ganske kort tid. Nogen gange i løbet af ganske få minutter.

 

Hvem skal man så vælge?

Der er som sagt utroligt mange webhoteller på markedet, men der er stadig nogen der skiller sig ud, ved deres gode service, tilfredse kunder og fremragende stabilitet.

Her kan vi f.eks.  anbefale UnoEuro, der har slået sig fast som en af de bedste og billigste udbydere af webhotel på det danske marked. Men fremragende priser og en rigtig tilfredskundebase, kan det kun anbefales at du kigger forbi www.unoeuro.dk og ser hvad de kan tilbyde dig.

Skriv en kommentar