Billig Webhotel - 99,9% oppetid, kanon support, Lige her! Skriv 3GRATIS i rabatkode feltet og modtag 3 måneders rabat
DEN Billige
Den hurtige løsning, til der skal igang med din hjemmeside
5GB Hjemmesideplads
Ubegrænset Email
Ubegrænset Trafik
WordPress 1-Click Install
Prisen er kun 9,30 DKK/måned!
DEN Proffessionelle
Høj oppetid, support i særklasse og meget mere får du med denne løsning
100GB Hjemmesideplads
Ubegrænset Email & Trafik
Lynhurtig CPU og Hukommelse
WordPress 1-Click Install
Kom igang for kun 93,03 DKK/måned
DEN Dedikerede
Vil du have en fysisk server med fuld kontrol?
Fra 10GB Diskplads
Minimum 512MB Ram
Mindst 2 CPU kerner
Øjeblikkelig opsætning
Kom igang for kun 148.85 DKK/måned
Du får så meget hos Unoeuro.com
Godt at vide om webhoteller
Du får ikke din hjemmeside online, hvis du ikke har et webhotel. Det er muligt selv at være host, men det er en meget kompliceret proces. Dermed er det også de færreste, der på nogen måde kan få noget ud at selv at være host. Med andre ord er der næppe grund til overhovedet at overveje denne løsning. Alternativet er af finde et billigt webhotel hos én af de mange udbydere, der konkurrere på markedet. I denne forbindelse er der imidlertid visse ting, som du bør være opmærksom på.
Hvis du stadig er begynder med hensyn til viden om webhoteller, kan det imidlertid være en god idé først at sætte sig ind i, hvad et webhotel er, og hvordan det fungerer. Derfor har vi samlet de mest almindelige spørgsmål og svar her, så du hurtigt kan danne dig et overblik. Webhoteller kan virke som et meget teknisk emne, men det behøver ikke være kompliceret.
Sådan vælger du webhotel
At vælge et webhotel kan godt virke kompliceret. Det behøver imidlertid ikke være kompliceret. Derfor har vi samlet nogle punkter, som du gør gennemgå, når du skal vælge webhotel.
Det er imidlertid vigtigt at huske på, at et forkert valg ikke er jordens undergang. Du bør være opmærksom på, at du ikke binder dig til det forkerte webhotel i for lang tid, så start eventuelt med at købe webhotel fra måned til måned. På den måde bliver det nemmere, hvis du opdager at du har valgt forkert og skal skifte.
Derudover kan du med fordel starte med det billigste webhotel, som en udbyder har. Du kan altid opgradere senere, hvis du opdager, at du har valgt det forkerte – eller hvis din sides popularitet er blevet større, end det du havde forventet.
Dine nuværende behov
Hvis din hjemmeside ikke er online endnu, kan det virke svært at vurdere, hvad dine nuværende behov er, fordi du ikke ved, hvor stor trafik du vil få. Det er dog vigtigt at understrege, at trafikken ikke er den eneste faktor, der er relevant, når det handler om webhoteller.
Du bør generelt kigge på, hvor indholdstung din side bliver. Billeder, musik, video og lignende er generelt medietyper, som tager meget plads. Hvis du skal have en hjemmeside, hvor du ved, at der bliver meget af disse ting, så skal du måske overveje et webhotel med lidt større kapacitet. Hvis der er meget indhold på din hjemmeside, kan du risikere at siden bliver langsom, fordi der er mange ting, der fylder.
Start eventuelt med det billigste webhotel – eksempelvis Bronze Suite hos UnoEuro, der koster 10 kroner om måneden. Her kan du teste, hvordan din side klarer sig. Er det ikke optimalt, kan du overveje at opgradere.
Dine fremtidige behov
Det er også relevant at overveje dine fremtidige behov i forhold til dit valg af webhost. Det er sjældent et problem, hvis du bare ønsker at opgradere indenfor samme host, men det kan være en besværlig ting at flytte til en helt ny host.
Et godt råd er, at hvis du har store planer for fremtiden af din hjemmeside, så vælg et webhotel, der passer til dine planer. Du skal under alle omstændigheder ikke binde dig til en løsning, der ikke er fremtidsholdbar i forhold til din ønskede vækst.
Det vigtigste er imidlertid, at du vælger et webhotel, hvor der også er plads til vækst. Der behøver ikke være en stor kapacitet i dit første webhotel, men det er en fordel, hvis det er nemt at opgradere. På denne måde kan du hurtigt justere størrelsen på dit webhotel, hvis din side pludselig skulle opleve stigende popularitet.
Når du vælger webhotel, gør det ikke noget at være optimistisk. Der er ikke nogen, der åbner en webshop og ikke forventer at få masser af kunder og besøgende på deres webshop.
Ekstra services
Hos nogle webhosting services, kan du få ekstra ydelser ud over bare hostingen. Det kan være visse af disse ydelser, som er yderst relevante for dig.
Hos UnoEuro får du eksempelvis muligheden for at hoste flere domæner på samme webhotel. Dermed kan du spare penge, hvis du har mange mindre sider, der ikke fylder væsentligt. Dette gør det samtidig også nemt at administrere alle dine sider, da de er samlet hos samme udbyder.
UnoEuro gør det desuden også muligt at gratis få flyttet domæner over til dem. Det gør det muligt at samle alle dine hjemmesider på samme sted, hvis du allerede ejer én eller flere hjemmesider.
Endeligt tilbyder UnoEuro og et par andre udbydere også, at der nemt kan installeres WordPress eller lignende på siden med en one-click installer. Denne funktion er yderst brugbar til nybegyndere, der gerne vil lave sin egen side.
Langsomme hjemmesider
Der var engang, hvor et besøg på internettet var en langsommelig proces, der krævede stor forberedelse og teknisk snilde. Sådan er der heldigvis ikke længere i dag, og vi er blevet meget forkælede med fibernet og lynhurtige computere.
Hvis du ejer en hjemmeside, er dette noget, som du har med i overvejelserne, når du vælger webhotel. Man ved nemlig, at langsomme hjemmesider klarer sig dårligere end de hurtige. Faktisk har man kunne måle forskellige i konverteringsprocent på forskelle helt ned til brøkdele af et sekund. Med andre ord må din hjemmeside ikke være længe om at loade eller langsom.
Oplever du ekstremt langsomme hjemmesider, anbefaler vi dig at du tjekker og kontrollere at du har en god internetudbyder. Dette kan du gøre via. forskellige hjemmesider på internettet.
Effekten af en langsom side
Den danske internetbruger er i dag blevet kræsen. Vi er vant til at hjemmesider loader øjeblikkeligt, og derfor bliver vi også irriteret, hvis vi støder på en langsom hjemmeside. Mange vil helt droppe at besøge siden og i stedet vende tilbage til Google for at finde den næste side i rækken af søgninger. Andre vil vente til den første side har loadet og så giver hjemmesiden en chance. Hvis resultatet er den samme på næste side, så er det imidlertid sandsynligt, at også denne person vil droppe siden.
Effekten af en langsom side, bliver kun forstærket hos de brugere, som forsøger at bruge deres telefon til at kigge på siden. Det er i dag blevet yderst almindeligt at surfe på telefonen, og dette stiller også krav til hjemmesiderne. Du kan eksempelvis godt være sikker på, at hvis din hjemmeside er langsom på computeren, så er det endnu værre på telefonen.
Mange webshops kan i dag berette om, at de modtager flest ordre fra mobiltelefoner. Derfor skal hastigheden på siden være optimeret på en sådan måde, at alle enheder kan loade siden uden problemer. Ellers mister du vigtige besøgende og ikke mindst salg.
Som en ekstra tilføjelse skal det også siges, at Google nedprioriterer langsomme sider i forhold til at få de bedste pladser i de organiske søgninger. Det er ikke fordi, at det er et primært vurderingsgrundlag i forhold til ens position, men hastigheden på siden tæller dog alligevel. Google har et mål om at give sin brugere så god en oplevelse som muligt. En langsom side er ikke en god oplevelse, og det ved Google udmærket godt. De vil derfor vælge at lukke hurtigere sider om i køen foran dig, hvis deres indhold er lige så relevant i forhold til søgningen. Dette er naturligvis bare endnu en grund til, at du skal have styr på hastigheden.
Under alle omstændigheder er en langsom side skidt, og i nogen tilfælde er det et problem, som nemt kan løses. Synes du, at din side er langsom, så bør du derfor forsøge at komme til bunds i sagen.
Derfor bliver hjemmesider langsomme
Det kan være rigtig mange årsager til, at en hjemmeside begynder at blive langsom. Den mest almindelige er dog, at siden har et webhotel, der ikke længere kan følge med hjemmesidens behov. Hvis du har et basis webhotel, kan du opleve, at webhotellet vil få svært ved at følge med, hvis først siden bliver meget stor og får mange besøgende. Der kan imidlertid også være andre årsager til, at en hjemmeside begynder at blive langsom – og nogle af dem kan være din skyld.
Store mængder indhold på siden kan være en årsag til langsom trafik. Det sker ofte for webshops, der er startet ud med få produkter, men siden har vokset væsentligt. Hvert nyt produkt betyder, at der kommer én eller flere nye billeder op på siden. I længden kan det blive til rigtig mange billeder, når der måske oprettet flere hundrede nye produkter. Dette kan sænke farten på siden væsentligt.
Hvis din hjemmeside er blevet langsommere, kan det også skyldes en uhensigtsmæssig struktur i kodningen. Der er ikke kun én måde at kode på, og de loades forskelligt. Dette er imidlertid et meget teknisk område, og hvis du mistænker, at det er dette, der er galt med din side, så bør du kontakte en god leverandør.
Hvis du ikke umiddelbart kan finde en årsag til, at din side er blevet langsommere, bør du kaste et blik på dit webhotel. Der kan være sket en forringelse af den service, som du er vant til. Hvis dette er tilfældet, kan du klage, men det vil næppe hjælpe. I stedet er det nemmere og hurtigere at skifte til et nyt webhotel, som kan give dig et bedre produkt.
Dette kan du gøre for at undgå det
Afhængigt af, hvad det er, som har gjort din side langsom, er der nogle forskellige ting du kan gøre ved det.
Hvis det er mængden af billedindhold på din side, som sænker hastigheden, kan du overveje at kigge på et billedoptimeringsprogram. Et sådant program kan optimere billederne for dig, så de fylder mindst muligt plads. Dette forringer ikke kvaliteten af billederne på en måde, som er synligt med det blotte øje. Dette er generelt en teknologi, som de fleste webshops med fordel kan benytte. I mange tilfælde kan dette endda gøre automatisk, således at alle billeder, der uploades på siden, bliver optimeret med det samme.
Er det kodningen på din hjemmeside, der sænker den, bør du have fat i en ekspert. Det kan godt koste liste penge, men det kan være en rigtig god investering, hvis det er blevet et alvorligt problem for dig og din side. Alternativt skal du også huske på, at det kan være en kombination af flere forskellige ting, der gør din side langsom. Der kan være situationer, hvor det er en bedre investering at købe et større webhotel, end at bruge en masse energi på at optimere siden 100%.
Endeligt bør du selvfølgelig overveje at skifte webhotel, hvis det er serveren, der gør den langsom. Mange opdager, når de foretager en hastighedstest, at deres server kan være mange sekunder om at svare. Dette sænker sidens hastighed helt ufatteligt og alene det kan være nok til, at hastigheden på siden er helt i bund.
Lige meget hvad der sænker hastigheden på din side, bør du tage det alvorligt. Det er et problem, der ikke bliver bedre, efterhånden som siden vokser i størrelse og antal af besøgende.
Når din hastighed er optimal
Når din hastighed er optimal, vil du opleve, at der er færre, som afviser den. Det vil sige, at der er færre, som forlader siden igen indenfor de første sekunder. Derudover vil der også være en stigning i antallet af sider som besøgende kigger på. Vigtigst af alt vil antallet af køb på din side stige.
Mange bliver forbløffet over, hvor meget hastigheden betyder, når det kommer til hjemmeside, og det betyder også, at de i lange perioder har mistet potentielle salg.
Hvis din side er langsom, er det bare om at komme i gang. Under alle omstændigheder er der ingen ulemper ved at en hurtig side. Danskerne i dag er generelt utålmodige, når det handler om ventetiden på hjemmesider. Som hjemmesiderejer er det dit ansvar at give dine besøgende det, som de gerne vil have. At lave en god hjemmeside kan være en hel videnskab, hvor der er mange forskellige meninger til, hvordan den perfekte hjemmeside kan laves. Alle er imidlertid enige om, at det kun er en fordel, hvis en hjemmeside er hurtig. Dit webhotel er yderst vigtigt i forhold til hastigheden. Hvis du har et dårligt webhotel, kan intet redde din hastighed.
Dette får du også med!
Gennemført
webhosting
Dansk
Kontrolpanel
99,99%
oppetid
Daglig
Backup
virus & spam
filter
Kompetent
Support
Lynhurtig
Oprettelse
Gratis
Subdomæner
14 dages
returret
Mulighed
for SSL
Få styr på dit domæne
I forhold til dit nye webhotel, skal du også bruge et domæne. Tidligere blev det nævnt, at den vigtigste egenskab ved et domæne var, at det var nemt at huske. Dette er også sandt, men der er mange ting, som er relevant at overveje i forhold til webhotellet. Vi har samlet nogle råd til, hvordan du får et domæne, som er nemt at huske for dine besøgende.
Der er nogle forskellige trick, som du kan bruge for at hjælpe din besøgende til bedre at huske din side.
Rim, humor eller ordspil
Humor kan være en fantastisk hjælp til at huske et domæne. Hvis den besøgende trak lidt på smilebåndet, da han besøgte din side, så er der god sandsynlighed for, at han vil huske navnet.
Det kommer sig ikke så nøje om det er med rim, humor eller ordspil, som domænet bliver husket. Fælles er bare, at de alle tre vækker opsigt og fornøjer lidt i et miljø, hvor domæner ofte er en kedelig og firkantet størrelse.
Der behøver heller ikke være tale om kreative rim, god humor eller gennemtænkte ordspil. Til tider kan en plat joke virke endnu mere spøjs og dermed også endnu mere mindeværdig. Det er en nem og billig måde at markedsføre sit domænenavn uden at skulle hælde penge i det.
Svært at markedsføre brands
Mange vælger et brand som navn, når det gælder deres domæne. Et brand har imidlertid visse problemer i forhold til markedsføringen.
Et brand kan blive fantastisk stærkt, fordi det er unikt, og hvis det er et godt navn, så er det også mindeværdigt. Dette kræves imidlertid meget markedsføring og stort markedsføringsbudget. Ellers ender man op med et brand, som ingen kender til, hvilket kan gøre det sværere for brugerne at huske dit domæne.
Hvis du ikke er klar til at lægge meget tid og også muligvis penge i markedsføringen, kan det være en fordel at vælge et beskrivende domæne. Internet-priser.dk er et eksempel på et beskrivende domæne. Når du læser navnet, så ved du, hvad siden handler om. Det er en fordel i forhold til Googles søgninger, hvor det er nemmere for potentielle besøgende at identificere, om siden er relevant.
Hvis du har drømmen om at markedsføre et brand, så skal du imidlertid ikke holde dig tilbage. Det er bestemt muligt at markedsføre, og det kan blive en succes – også selvom dit brand måske ikke bliver så stort som Coca Cola eller Disney.
Vælge et dk-domæne eller ej?
Der findes et forbløffende udvalg af endelser til domæner. Generelt bør du dog vælge et dk-domæne, medmindre du har en speciel plan. Hvis du planlægger at udvide til udlandet, skal du naturligvis også købe com-domænet, så der ikke er andre, der tager det fra mig.
De mere specielle typer af domæneendelser er farlige at vælge, da mange danskere nærer mistanke til dem. Hvis vi ser et domæne, som vi ikke kender, så mistænker vi straks det værste. Du bør derfor være forsigtig med at være for kreativ, når du vælge domæneendelse.
Generelt er et dk-domæne også det billigste, selvom prisen naturligvis ikke skal være den primære faktor, når du vælger domæne. Med andre ord er det fint at vælge et billigt webhotel, men du skal ikke tænke på penge i forhold til dit domæne. Det skal helst sidde i skabet i første forsøg.
Specialbogstaver?
Specialbogstaver er et tricky område, når det kommer til domæner. De er muligt at anvende specialbogstaver, men der er mange problemer i forhold til specialbogstaverne. Generelt bør du undgå specialbogstaver medmindre det er højest nødvendigt. Der kan selvfølgelig være situationer, hvor det er nødvendigt. Her er der nogle ting, som du skal være opmærksom på.
For det første har domæner med specialbogstaver en tendens til at se meget mystiske ud, når de eksempelvis optræder på sociale medier. Det skyldes at specialbogstaverne oversættes til en kode af bogstaver, der er i det engelske alfabet. For folk der ikke kender denne funktion, kan dette se meget mystisk ud, hvilket kan betyde, at folk undgår din side.
Generelt er der en tommelfingerregel der siger, at specialbogstaver i domænet kun fungerer på tryk. Hvis du skal have et domæne med danske specialbogstaver, bør du derfor købe domænet både med og uden specialbogstaver.
Hvis du eksempelvis gerne vil have domænet søgeord.dk, bør du også købe soegeord.dk. Dernæst kan du lave en 301-redirect fra søgeord.dk til soegeord.dk. Dermed kan du bruge søgeord.dk, hvis du skal skrive noget på tryk, mens soegeord.dk kan bruges på sociale medier og lignende.
Hvis du vil vide mere?
Vi har blot skrabet lidt i overfladen, når det kommer til valg af domæne. Det er en hel videnskab, og derfor har vi også lavet en længere og mere grundig vejledning, så du kan lære mere, hvis du er interesseret.
Opsummering
Et webhotel er uundværligt, hvis du gerne vil have din hjemmeside online. Derudover skal du også have et domæne. Når du har disse to ting, er du klar til at lave din hjemmeside. Hos nogen webhoteller som Uno Euro, er der tilbud om nem installation af eksempelvis WordPress. Dette kan være en stor fordel for begyndere, som prøver at lave deres egen hjemmeside.
Når din hjemmeside er i luften, kan du risikere at opleve, at hjemmesiden er langsom. Dette kan skyldes flere forskellige faktorer, men uanset hvad, er det noget, der er værd at kigge på. Hvis din hjemmeside er tung i forhold til indhold, kan dit webhotel være utilstrækkeligt. I denne situation bør du kigge på enten at optimere din hjemmeside eller eventuelt opgradere til en større webhotel. Dette er heldigvis forholdsvis enkelt – især hvis du bare kan være et større webhotel hos den webhost, som du allerede er hos.
I forhold til din hjemmeside, skal du også vælge et domæne. Dette er på mange måder en større beslutning end valget af host, da det er forholdsvis nemt at justere dit valg af webhotel. Valget af domæne er imidlertid mere permanent. Det kan være meget uhensigtsmæssigt at skifte domæne, hvis du først har brugt tid, energi og penge på at opbygge en identitet omkring det første domæne. Vi anbefaler derfor, at du læser vores guides til valg af domæne, så du mindsker risikoen for at vælge forkert.
Heldigvis er det billigt i dag at lave en hjemmeside. Et webhotel kan til så lidt som 10 kroner om måneden hos Uno Euro. Her får du et ganske udmærket webhotel, der egner sig perfekt til en lille eller mellemstor hjemmeside.
FAQ - Spørgsmål? Vi har svarene!
Du behøver ikke være ekspert, når det omhandler webhoteller, men det kan være en god idé at sætte sig ind i det mest basale. Hvis du skulle vælge den forkerte hostingløsning, er det muligt at skifte mening senere hen, men det er langt rarere at vælge rigtigt i første omgang. Der er mange, som gerne vil rådgive dig om, hvilken løsning du skal vælge, men i sidste ende er du den bedste dommer. Hvis du er begynder og vil lære noget, kan du derfor læse med her.
Hvad er et webhotel?
Et webhotel er den plads på internettet, hvor din hjemmeside ligger. Dette er en nødvendighed for, at din hjemmeside bliver synlig og tilgængelig for andre på internettet.
Når du køber plads på et webhotel, så lejer du en lille del af stor server, som du typisk deler med mange andre hjemmesider. Serveren administreres af en udbyder, der sikrer, at serveren kører optimalt. Det vil sige, at der er en høj driftssikkerhed, så din hjemmeside altid er tilgængelig for andre.
Webhoteller er en meget teknisk ting, men det kræver ikke meget teknisk kunnen at forstå den overfladiske teori til, hvad et webhotel er. Dermed kan du sagtens selv stå for at udvælge et passende webhotel til din hjemmeside.
Hvad er forskellen på hosting og et webhotel?
To ord, der ofte bliver blandet sammen, når det handler om hjemmesider er hosting og webhotel. Ordenes betydning ligger op af hinanden, men det er ikke præcist det samme.
Når man taler om hosting, så taler man om, at der er en som tilbyder at være vært for din hjemmeside. Med andre ord er der tale om et firma, der tilbyder at være vært for et sted, hvor du kan have dit webhotel liggende.
Hvis du læser andre guides på internettet, vil du imidlertid opdage, at disse to ord ofte blandes sammen. Meningen er dog oftest til at forstå, men derfor kan det være rart at have styr på definitionerne alligevel.
Betyder prisen noget?
Det er logisk, at hvis du vælger et webhotel med større kapacitet, så betaler du også lidt ekstra. Dermed får du med andre ord også mere, hvis du betaler mere. Dette gælder sig imidlertid kun, hvis du kigger på de forskellige webhoteller hos den samme host.
Kigger man på webhoteller på tværs af forskellige udbydere, vil man opdage, at prisen bestemt ikke altid er en indikator på kvaliteten af det webhotel, som man får. Mange dyre webhoteller reklamerer med stort kapacitet og fantastisk service. Ofte har det imidlertid vist sig, at de havde problemer med at leve op til deres egne løfter. Der har for eksempel til tider været tale om ustabil drift, eller at den faktiske kapacitet ikke levede op til det, der blev lovet.
I forhold til prisen på webhoteller er det vigtigt at understrege, at det til tider kan være svært at gennemskue. Man kan opleve at få fantastisk meget for få penge hos ét webhotel og betale en formue hos et andet uden at få mere for pengene. Det anbefales især at kigge på andre brugeres anmeldelser, når det handler om at vælge webhotel. De kan give et hint om, hvorvidt du får værdi for pengene.
Skal jeg bruge andet en et webhotel?
Hvis du vil have din egen hjemmeside, er det ikke nok bare at have et webhotel. Du skal også bruge et domænenavn til din side.
Dit domænenavn er den adresse, som folk finder din side under. Denne sides domæne er eksempelvis internetpriser.dk. Målet med et domæne er at lave et navn, som folk kan huske. Jo nemmere det bliver for dem at komme tilbage, des bedre er det. Det handler derfor om at finde så godt et navn som muligt.
At vælge det rigtige domænenavne er en videnskab, som nemt kunne kræve en hel guide for sig selv. Det er ét af de store valg, når du skal lave en hjemmeside, så tænk dig godt om.
Domænenavnet er en stor beslutning, fordi det kan blive meget besværligt at udskifte senere hen. Et webhotel er bare en server, men dit domæne er din identitet. Hvis du først har opbygget en identitet omkring domænet, så kan det koste dig dyrt at skifte.
Hvorfor skal man have et webhotel?
Du skal kort sagt have et webhotel, for at andre kan se din hjemmeside. Din hjemmeside skal med andre ord have et sted at bo på internettet, og dette tilfælde er det den serverplads, som du får igennem dit webhotel.
Det er muligt selv at hoste sin hjemmeside ved at sætte sin egen server op. Dette er imidlertid ufatteligt teknisk, og samtidig er det også dyrt. At sikre en stabil drift på en server, kan være en stor udfordring. Hvis du forsøger at lave dit eget webhotel, kan du derfor risikere at få en langt dårligere drift, end hvis du havde valgt en udbyder. Samtidig kommer du til at bruge ufattelige mængder tid på projektet, og resultatet vil ikke være lige så godt, som hvis du havde valgt en udbyder.
I forhold til selv at lave et webhotel, har der været mange eksempler på unge og håbefulde iværksættere, som har forsøgt at sætte deres egen server op. Det er selvfølgelig lykkedes for nogen, mens andre har oplevet vrede kunder, som krævede pengene tilbage for downtime. I værste fald kan en kunde kræve, at eventuelt indtægtstab bliver dækket, hvis det skyldes fejl på serveren.
Med andre ord kan du teknisk set undlade at benytte et etableret webhotel, men herfra frarådes det på det kraftigste. Hvis dit primære mål er at få en hjemmeside, så hold til dig en webhotelsløsning, som andre styrer. Det vil også give dig mere tid til at fokusere på de ting, som er vigtige.
Hvad koster et webhotel?
Prisen på et webhotel kan variere helt ufatteligt. De billigste koster mindre end en kop kaffe, mens vi kun kan gisne om den præcise pris på de dyreste. De dyreste løsninger bliver imidlertid næppe nogensinde relevante for dig og din hjemmeside.
For en almindelig dansk hjemmeside vil den månedlige pris ligge under hundrede kroner. Som tidligere nævnt kan et webhotel dog også koste mindre end en kop kaffe. Hos UnoEuro koster hosting cirka 10 kroner om måneden. Her leveres der en ganske udmærket service, som både kan passe til begyndere, men også lidt mellemstore webshops.
Det billigste UnoEuro webhotel er en rigtig god begyndelse, men de tilbyder også større webhotelsløsninger, hvis du har behov for mere kapacitet. Du kan læse mere om UnoEuros webhoteller her.
Kan jeg selv vælge webhotel?
Der er mange, som er varsomme med det at vælge webhotel. Det virker som en stor og meget teknisk beslutning. Det kræver imidlertid kun en smule basal forståelse for, hvad et webhotel er, før du bliver i stand til at udvælge dit webhotel uden problemer.
En god tommelfingerregel er, at du skal starte med de billigere løsninger. Hvis dit behov skulle ældre sig, kan du altid opgradere til en dyrere løsning. Omvendt kan det være frustrerende at være bundet til en dyr løsning, som viser sig at være unødvendig.
Det kan også være en god idé, hvis du undersøger, hvor lang tid du binder dig til det specifikke webhotel. Nogen steder betaler du hver måned og kan dermed også opsige det med en måneds varsel. Andre steder binder du dig for et helt år, og dermed vil du miste penge, hvis du skifter før tid.
Hvis du bare har en begynderhjemmeside, burde den billigste løsning være ganske udmærket for dig. Er du i tvivl, kan du eventuelt prøve at kontakte udbyderen og bede om deres råd. De vil gerne hjælpe, og hvis du finder en troværdig host, så vil de også give dig den vejledning, som du har brug for. Hvis du vælger en ukendt eller helt ny host, bør du modsat være lidt mere opmærksom. Du kan ikke være sikker på, om deres råd er til dit bedste, eller om de forsøger at sælge mere. Dette er en vurderingssag for dig, og nogen gange skal du også bare lytte til din egen sunde fornuft. Du vil få meget glæde af at gøre dig dine egne erfaringer.